Pradžia / Garsas / Sound
 

JUSTAS JUŠKEVIČIUS: 49,05 proc. talento ir 50,95 proc. darbo

24 metų kompozitorius Justas Juškevičius radikaliai.lt apklausoje buvo paminėtas kaip vienas geriausių muzikantų Lietuvoje. Jūsų dėmesiui interviu (2016 09 29).

Mindaugas Peleckis
2016 m. Rugsėjo 29 d., 17:12
Skaityta: 225 k.
JUSTAS JUŠKEVIČIUS: 49,05 proc. talento ir 50,95 proc. darbo

Ką manote apie garso meną/eksperimentinę muziką/garsavaizdžio meną (derinant su ir teatru, pvz.) pasaulyje ir Lietuvoje? Ką labiausiai vertinate?

O, eksperimentinė muzika, mano širdžiai artimas terminas. Rašiau bakalauro darbą apie tai, ir gavau 10. Šiaip eksperimentinė muzika tai platus ir abstraktus terminas. Apimantis įvairius muzikos stilius, žanrus, reiškinius ir t.t. Jei neklystu, pirmasis šį terminą sugalvojo amerikiečių kompozitorius Dž. Keidžas (John Cage), kurį apibūdino kaip eksperimentinį veiksmą, kurio rezultatą sunkų nuspėti. Galima teigti kad, muzikoje kaip moksle, be eksperimentų nebūtų atradimų, naujovių. Todėl manau kad, eksperimentai muzikoje skatina naujų stilių, srovių ar krypčių atsiradimą. Iš kitos puses manau kad, tai geriausias būdas, garso menininkui t.y. muzikantui save išreikšt muzikoj, išliet savo fantaziją, nuotaikas, emocijas, idėjas kurių kiti dar nesugalvojo ir pan. Hm... ką čia dar pasakyt, na dar galėčiau pasakyt, kad eksperimentinėj muzikoj, svarbu groti, kurti, tai ką jauti tada muzika įgauna kažkokio individualumo, išskirtinumo, įdomumo, meniškumo, nes kiekvienas menininkas kažkuo kitoks, o menininkai dažniausiai būna išskirtinės asmenybės, tai kiekvienas nebijantis eksperimentuoti (pabrėžiu nebijantis eksperimentuoti) menininkas savo kūryboj, išreikš save vis kitaip. Dar galėčiau pabrėžti kad, eksperimentinė/alternatyvioji muzika man tiesiog yra laisvasis menas, kurio nevaržo jokie rėmai, pataikavimas pilkajai masei ir pan.

Šiaip Lietuvoj (ir ne tik) eksperimentinė muzika mano nuomone savo vietos po saule dar neturi, nes eksperimentinė muzika iš klausytojo reikalauja daug susikaupimo, gilaus mąstymo, dažniausiai šioj muzikoj būna ilgos trukmės, nestandartiniai garsai (melodijos, ritmai, harmonijos ir pan.), visokio spektro nuotaikos . O šiam skubančiam pasauliui, gal netgi per daug skubančiam, reikia ,,greito maisto''.

Eksperimentinę muziką dažniausiai renkasi meniškos sielos žmones. Bet vis dėl to pilnai dar nežinau kas yra ta eksperimentinė muzika, šio atsakymo įtvirtinimui tinka ši graikų filosofo Sokrato sentencija: „Žinau, kad nieko nežinau“.

Kaip atėjote į muziką?

Gimiau 1992 sausio 11 m. Jonavoje. Muzikuoti pradėjau gana vėlai, būdamas 16 metų. Nors apie muzikavimą bei muzikos kūrybą giliai širdyje svajojau jau nuo ankstyvosios vaikystės. Buvau uždaras vaikas, gyvenau savo paties susikurtame fantazijos (taip ir iki šiolei) pasaulyje, apie kurį aplinkiniai nežinojo. Stipresnis muzikavimo troškimas atsirado nuo 15 metų. Kada besiklausydamas roko ir metalo stiliaus muzikos troškau groti elektrine gitara, smalsumo vedinas norėjau pats tai išbandyti. Todėl artimiesiems išreiškiau norą groti gitara. 2008 m. vasario mėnesį gavau dovanų raudoną „Tenson“ firmos klasikinę gitarą. Nuo birželio mėnesio turėjau kelias privačias pamokas muzikos mokykloje, nes oficialiu mokyklos mokiniu buvau jau per „senas“ tapti. Per tas pamokas sužinojau kuria puse gitarą reikia laikyti, jeigu groji dešiniarankiams skirta gitara (pats esu kairiarankis). Sužinojęs grojimo pagrindus, toliau tobulinau savo įgūdžius kaip savamokslis. Nuo 2008 m. rugsėjo iki gruodžio mėnesio prasidėjo pirmieji kūrybiniai bandymai. Pradžioj buvo kelios humoristinio turinio dainuojamosios poezijos dainos, vėliau jau bandymai kurti instrumentines pjeses klasikinei gitarai. Bet, tie bandymai man mažareikšmiai ir ne mano skonio, todėl į savo kūrybos kolekciją jų neįtraukiau. Bet tuo metu tai buvo gera kūrybos mokykla.

Pirmosios grupės. Pirmi sukurti kūriniai.

Iš pirmųjų grupių tiesiog tebuvo neformalus būreliai (popamokinė veikla), savo mokykloj grojau per dvi grupes, o dar į kita mokyklą nueidavau, ten irgi buvo instrumentinis ansamblis, ten gavau pirmą kartą pakoncertuot. Kalbant apie kūrybą, 2010 m. nuo vasario iki rugpjūčio jau sukomponuoju labiau „pakenčiamas“ kompozicijas. 2010 metus laikau savo kūrybinio kelio pradžia. Tuo laikotarpiu susidomėjau įvairesne muzika, ypatingai klasikine ir „fingerstyle“. Grodamas klasikine gitara ir maišydamas įvairių stilių elementus, sukūriau pirmus savo kūrinius tokius kaip „2010“, „Iškrova“, „Banginis“, „Relax“, „Du Capo“. Šiuos gabalus išsaugojau savo ketvirtajam bandomajam albume „Akustiniai laikai (2015)“. Šie ankstyvieji kūriniai skirti klasikinei gitarai, jų skiriamasis bruožas labai energingi braukymo štrichai, bei dramatiška, emocionali, giliai psichologinė nuotaika. 2010 m. rugsėjo mėnesį, įstojau į Klaipėdos „Stasio Šimkaus konservatoriją“, gitaros klasę, tobulinti savo muzikos žinias. Tą patį rudenį sukūriau savo kompoziciją klasikinei gitarai „Ežiukas rūke“ ir lapkričio 18 dieną atlikdamas šią kompoziciją sudalyvavau konservatorijos jaunųjų kūrėjų vakare. Ši kompozicija ir jos pavadinimas simbolizuoja kūrybinius ieškojimus tarsi klaidžiojimą po kūrybinius „rūkus“. Gruodžio 17 dieną sudalyvavau konservatorijos talentų vakare ir užėmiau II vietą. Po šių pasirodymų bendramoksliai ragino sudalyvauti „Lietuvos talentų“ laidoje.

2011 m. nuo sausio iki rugpjūčio mėnesio, toliau atlikau kūrybinius bandymus, per tą laiką sukūriau klasikinei gitarai skirtus kūrinus tokius kaip „2011“, Atrakcionų parkas“, „Relax 2“, „Degančių kojų šokis“, šie kūriniai tai pat išsaugoti albume „Akustiniai laikai (2015)“. Tų pačių metų vasario mėnesį, prasidėjus kompiuterinių muzikos technologijų pamokoms susidomėjau tokiomis muzikos kūrimo programomis kaip „Fl studio“, „Soundation“ bei natų rašymo programomis „Notation Composer“ vėliau „Sibelius“. Per vasaros atostogas sėdėdamas interneto bibliotekoje (savo kompiuterio tuo metu dar neturėjau), ir naudodamasis internetine muzikos kūrimo programa „Soundation“ mokiausi elektroninės kūrybos meno. Taip pradėjo formuotis nauja kūrybinė pusė.

Dabar kuriate vienas?

Esu katinas, kuris mėgsta vaikščioti vienas, todėl kuriu muzika vienas. Bet šiaip kartais ir su kitais muzikuojančiais draugai improvizuoju.

Rengiate naują albumą. Papasakokite, koks jis bus.

Mano diskografija tokia:

1. Kosminiai eskizai (2013)
2. Experimentinės jūros (2013)
3. Metų laikai (2014)
4. Akustiniai laikai (2015)

Šiuo metų darbuojuosi prie penkto (irgi, aišku, mėgėjiško albumo). Šiaip turiu sukūręs daug įrašų, daug muzikos, dar daug juodraščių, o daug visai išmesta. Su laiku sudėsiu tvarkingai savo įrašus į albumus pagal atskiras tematikas, stilistikas bei koncepcijas.

Kokiuose žymesniuose, įdomesniuose koncertuose, festivaliuose dalyvavote?

Hm... reikia pagalvoti. 2011 m. rugsėjo iki gruodžio mėnesio dalyvavau Lietuvos televizijos rengiamame jaunųjų talentų konkurse „Vunderkindai.lt“ ir perėjau tris etapus iki pusfinalio. Šiaip daugelį (na gal ne visai daugelį) alternatyvaus meno festivalių dalyvavau, gal paminėsiu naujesnius. 2016 m. balandžio 28, Šiauliuose, meno galerijoje „Laiptai“ vyko mano pirmasis autorinis koncertas „Spalvotas triukšmas“ jame pirmą kartą grojau ne vienas, o su Šiaulių universiteto kameriniu orkestru, tai buvo mano bakalauro darbo dalis. Tų pačių metų gegužės 20 d. Šiauliuose, koncertų salėje „Saulė“, medijų meno „Enter‘14“ atidaryme atlikau muzikinį performansą. Dar tais pačiais metais - birželio 4 d. dalyvavau 55-osios Šiaulių menininkų parodos „Satelitai“ projekte „Muzika“ kuris vyko ant fotografijos muziejaus stogo. Ten atlikau savo performansą bei improvizavau kartų su kitais Šiaulių miesto muzikantais. Birželio 30 d. Šiaulių dailės galerijoje, dalyvavau meno edukacijoje vaikams ir jaunimui „Menopolis“. Ten vaikams pristatinėjau kaip kuriama elektroninė muzika, bei vėliau prisidėjau prie animacinio filmuko „Saulė mūsų“ garso takelių kūrimo. Šiuo metų ruošiuosi antram savo autoriniam koncertui.

Ką kuriate dabar?

Per šešis kūrybinius metus išmėginta daug stilių elementų, kūrybos metodų, nuo subtilios akustinės muzikos iki eksperimentinės elektronikos, nuo atmosferinės muzikos iki „kosminio“ roko ir t.t. Mano kūrybos kolekcijoje galima pastebėti įvairaus spektro nuotaikų, nuo humoro iki siaubo, nuo lengvai melancholiškos nuotaikos iki depresyvios. Šią stilių bei nuotaikos įvairovę laikau kūrybiniais ieškojimais, savitais kūrybiniais labirintais iš kurių galimai išėjimo nėra.

Kas daro įtaką?

Viskas, kas aplinkui - nuotaikos, gamta, gera kava, geras virškinimas, mėnulio fazės, išgalvoti personažai, mėgstama muzika ir t.t.

Mėgstama muzika.

Mėgstama muzika hm... sunku atsakyti, nes mano skonis neprognozuojamai keičiasi, todėl įvardinsiu kas šiuo metu mane domina. Iš užsienio – „Mogwai“, „65daysofstatic“, „Lowercase Noises“, „April Rain“, Aphex Twin“, „John Cage“, „Yan Tiersen“, „Jon Hopkins“, „Pink Floyd“.

Iš Lietuvos tai mano pažįstami, kurie kuria muziką, galėčiau apie 10 įvardinti, bet kiti, kuriuos galimai pamiršiu, gali supykti, jei pamiršiu paminėti.

Gali, žinoma, gali. O kas linksmesnio yra nutikę Jūsų kaip muzikanto gyvenime?

Per savo pirmąjį koncertą „Spalvotas triukšmas“, prieš pasirodymą užlipęs publikai sakau – „Na tai sveiki atvykę į mano kūrybos koncertą, tik neaišku, ar būsite psichiškai sveiki po mano koncerto“, salė pratrūko juoktis

Esu gal menininkas, kuris kuria meną naudodamas garsus.

Talentas ir darbas? Koks jų santykis?

49.05 proc. talento ir 50.95 proc. darbo.

Nuorodos:

https://www.facebook.com/Justas-Ju%C5%A1kevi%C4%8Dius-264808146894473

https://soundcloud.com/justas-1

https://www.youtube.com/user/TheJuskis

Komentarai