Pradžia / Radikaliai
 

MILC FENOMENAS (1). Recenzija. TAI, KAS YPATINGA. JURGIS MAČIŪNAS. „MUZIKOS NOTACIJOS SISTEMOS“ (2014, Muzikos informacijos ir leidybos centras)

MILC (Muzikos informacijos ir leidybos centras) yra ypatingas, tad nusipelno būti įvardytas kaip fenomenas. Publikacijų, kurios nėra nei užsakytos, nei apmokėtos, o tiesiog dar vienas savanoriškas nekomercinio kitokio kultūros žurnalo radikaliai.lt projektas, cikle bandysime apžvelgti MILC‘o leidinius, kurių išties daug, jie be galo įdomūs ir įvairialypiai. Ačiū sakau šauniajai MILC‘o komandai, suteikusiai galimybę susipažinti su jų leidžiama produkcija. Ačiū sakau tiems, kas mums primena, kas yra Bacevičius, Nakas, Mačiūnas, „Druskomanija“ ir daugybę kitų dalykų.

Mindaugas Peleckis
2015 m. Vasario 01 d., 16:35
Skaityta: 178 k.
MILC FENOMENAS (1). Recenzija. TAI, KAS YPATINGA. JURGIS MAČIŪNAS. „MUZIKOS NOTACIJOS SISTEMOS“ (2014, Muzikos informacijos ir leidybos centras)

Not: Art Not: Non-Art Not: Both Art and Non-Art Not: Neither Art nor Non-Art

George Brecht (1926–2008)

George Brecht. Koan

Trumpai apie MILC

Kaip ir dera tokiom progom, trumpai apie MILC (http://www.mic.lt, https://www.facebook.com/MILCnaujienos?fref=ts) reikėtų pasakyti objektyvią informaciją (šaltinis: http://www.mic.lt/lt/info/84).

„Muzikos informacijos ir leidybos centras (MILC) buvo įkurtas 1996 metais Lietuvos kompozitorių sąjungos iniciatyva. Nuo 2001 metų centras veikia kaip viešoji įstaiga (steigėjas – Lietuvos kompozitorių sąjunga). Svarbiausia MILC užduotis – skleisti lietuvių kompozitorių kūrybą Lietuvoje ir užsienyje, garantuoti, kad ji būtų pasiekiama kiekvienam besidominčiam muzikos profesionalui, būtų dažniau atliekama ir vertinama. Nuo 2006 metų MILC pradėjo dirbti įvairiuose muzikos žanruose – klasikinės / šiuolaikinės, džiazo, populiariosios, elektroninės ir kt.

MILC turi:

- didžiausią Lietuvos kompozitorių kūrinių rankraščių biblioteką, kurioje saugomos šiuolaikinių lietuvių kompozitorių orkestrinės, kamerinės, chorinės partitūros ir partijos, rankraščiai ir kopijos;

- publikuotų Lietuvos šiuolaikinės muzikos kompozitorių kūrinių biblioteką;

- Lietuvos šiuolaikinės muzikos kompozitorių kūrinių įrašų fonoteką;

- Lietuvos kompozitorių bei atlikėjų internetinis duomenų bankas, kuriame nuo 2007 metų pradėta publikuoti informacija apie įvairių žanrų – klasikinės / šiuolaikinės, džiazo, etninės, pop / rock, elektroninės muzikos – kūrėjus.

- centro darbuotojai mielai atsakys į Jūsų užklausą ieškant repertuaro konkretiems instrumentams ar jų sudėtims, patars dėl tinkamo kūrinio;

- centre galima kūrinio pasiklausyti ar peržiūrėti jo partitūrą;

- įsigyti kūrinio rankraščio kopiją; išleistus kūrinius reikėtų įsigyti tiesiai iš leidėjų;

- nuomotis orkestrinių kūrinių partijas.

MILC leidžia Lietuvos šiuolaikinės / klasikinės muzikos natų leidinius bei kompaktinius diskus.

Natų leidinių serijos:

Lietuvių klasikos serija;

Lietuvių muzikos antologijos;

 Taip pat leidžiame populiarios kamerinės muzikos sąsiuvinius.

 Kompaktinių diskų serijos:

Šiuolaikinis kompozitorius

Šiuolaikinis kūrinys

Lietuvos klasika

Centras per savo gyvavimo metus yra išleidęs per 70 įvairių kompaktinių diskų. MILC taip pat leidžia reprezentatyvius reklaminius diskus bei jų serijas.

MILC siekia aktyviai propaguoti Lietuvos muziką nuolat bendradarbiaudamas su atlikėjais, festivalių organizatoriais, žurnalistais, radijo prodiuseriais, informuodamas apie Lietuvos muzikos naujienas bei siųsdamas kompaktinius diskus, kūrinių partitūras, katalogus, brošiūras bei kitokią medžiagą, organizuodamas įvairių šalių muzikos žurnalistų bei muzikos organizatorių vizitus Lietuvoje.

MILC taip pat bendradarbiauja su stambiomis užsienio muzikos įrašų kompanijomis, licencijuodamas įrašus leidybai įvairiose pasaulio rinkose.

Nuo 2000 m. MILC leidžia reklaminį leidinį apie šiuolaikinę Lietuvos muziką bei atlikėjus „Lithuanian Music Link“. Versija lietuvių kalba pateikiama internete. Leidinyje pateikiamos svarbiausios lietuvių muzikos naujienos: informacija apie premjeras, svarbesnius atlikimus, gastroles, projektus, natų bei audio/video leidinius. Kiekviename leidinio numeryje taip pat yra pateikiama platesnė tam tikros muzikos srities apžvalga bei keli išsamesni straipsniai apie kompozitorius bei atlikėjus bei jų naujausius kūrybinius projektus.

MUSIC LITHUANIA

Muzikos eksporto projektas įkurtas 2006 metų liepos mėn. siekiant paskatinti Lietuvos autorių įvairių žanrų muzikos populiarinimą užsienyje, plėsti Lietuvos muzikos pramonės eksporto galimybes. Bendradarbiaudamas su Lietuvos muzikos verslo atstovais, Muzikos informacijos ir leidybos centro

Muzikos eksporto projektas:

- rengia lietuviškos muzikos pristatymus tarptautinėse mugėse bei kituose renginiuose;

- ieško muzikos eksporto projektų paramos galimybių;

- palaiko internetinę Lietuvos autorių muzikos vitriną.

Projektas siekia aprėpti įvairių žanrų muziką - populiariąją, elektroninę, džiazą, modernias etninės muzikos formas, taip pat klasikinę bei šiuolaikinę muziką. Projekto partnerė – Lietuvos autorių teisių gynimo asociacija LATGA.

VšĮ Muzikos informacijos ir leidybos centras yra Tarptautinės muzikos informacijos centrų asociacijos narys.

Recenzija. TAI, KAS YPATINGA. JURGIS MAČIŪNAS. „MUZIKOS NOTACIJOS SISTEMOS“ (2014, Muzikos informacijos ir leidybos centras)

MILC fenomeno analizę norėtųsi pradėti recenzija neseniai pasirodžiusio ypatingo leidinio, parodančio pasauliui, kad Lietuvos muzika / menas yra pasaulinio lygio.

George Maciunas mums visada bus Jurgis Mačiūnas (1931–1978), apie kurio įkurtą judėjimą FLUXUS bus kalbama dar ne vieną šimtmetį.

Ypatingai išleistoje (identiško ar nors kiek panašaus leidinio nesu matęs) 16 x 16 formato knygutėje su CD, itin estetiškai apipavidalintame bei aprašytame, girdėsime „Muzikos notacijos sistemas“ (George Maciunas. Musical Scoring Systems), kurias J. Mačiūnas sukūrė 1961–1962 m. JAV, maždaug tuo metu, kai Lietuvoje gimė rokas / bigbitas.

CD trunka beveik 64 minutes, jame yra 8 kūriniai, kuriuos atlieka ansamblis „Appartment House“ (http://www.apartmenthouse.co.uk, http://www.discogs.com/artist/1664408-Apartment-House, https://soundcloud.com/apartment-house).

Takeliai

1.                     In Memoriam to Adriano Olivetti, version for ensemble 3'07

2.                     Solo for Rich Man 5'09

3.                     Piece for 3 Mouths (Homage to Toshi Ichiyanagi) 6'11

4.                     Solo for Balloons (for Jean Pierre Wilhelm) 5'00

5.                     In Memoriam to Adriano Olivetti, version for string quartet 4'24

6.                     Homage to Philip Corner, version for clarinet, cello and piano 2'44

7.                     Solo for Violin (for Sylvano Bussotti) 7'09

8.                     Music for Everyman 30'06

„Appartment House“ nariai:

Philip Thomas – fortepijonas, balsas, daiktai (1, 3, 6, 8);

Nancy Ruffer – fleita, balsas, daiktai (1, 3, 8);

Andrew Sparling – klarnetas, balsas, daiktai (1, 3, 6, 8);

Gordon Mackay – smuikas, balsas, daiktai (1, 5, 7, 8);

Angharad Davies – smuikas, balsas, daiktai (1, 5, 8);

Bridget Carey – altas, balsas, daiktai (1, 5, 8);

Anton Lukoszevieze – violončelė, balsas, daiktai (1, 2, 4, 5, 6, 8).

Tai kaip ten su FLUXUS ir politika? Kad politikai naudojasi įvairiausiomis meno kryptimis, nieko naujo. Tačiau nors pats J. Mačiūnas tvirtino, kad su politika nieko bendro neturi, pasak jo bendraminčio George‘o Brechto (George Brecht: Events, A Heterospective, Robinson, Walter König, p. 118), „Mačiūno FLUXUS koncepcija buvo paremta Rusijos komunistine organizacija LEF“ (http://www.sovlit.net/lefprogram). LEF (ЛЕФ, Левый фронт искусств, „Kairysis menų frontas“) buvo asociacija, vienijusi avangardistus rašytojus, fotografijus, kritikus, dailininkus, veikusi Tarybų Sąjungoje nuo 1923 iki 1925 m., vėliau nuo 1927 iki 1929 m. atsinaujinusi kaip „Naujasis LEF“. LEF tikslas buvo praktikuoti kairįjį meną, atsisakyti individualizmo, kad būtų padidinta meno vertė siekiant komunizmo.

Beveik zen. Kaip ir FLUXUS. Ypač turint galvoje, kad LEF oficialiai buvo katalikų organizacija, kuriai vadovavo Osipas Brikas ir Vladimiras Majakovskis.

Taip turi atrodyti poezija, pasak Vladimiro Majakovskio.

FLUXUS nemėgo koncertinių salių, teatrų ir meno galerijų, kaip pasakojo G. Brechtas, nes jos „mumifikuoja“. Geriau menininkai iš FLUXUS rinkdavosi gatves, namus, geležinkelio stotis.

Šiame CD ir girdime puikaus ansamblio atliktus kūrinius, kurie visiškai išlaisvina vaizduotę. Solidūs pavadinimai tartum nedera su tuo, ką girdime: tai lyg kažkoks vaikų darželis, garsų (?) kratinys. Bet gal būtent tai ir yra tai, kas ypatinga, o žodžiu Menas pavadinus, susigadina?

Jungtinėje Karalystėje 1995 m. „Apartment House“ įkūręs violončelininkas Anton Lukoszevieze leidinyje parašė:  „Nužudoma tiesiai į širdį anarchistinio humoro kulkomis“. Jis teisus – šių kūrinių klausantis galima pasijusti gyvam.

Anton Lukoszevieze

Kadangi solidi knygutė, kurioje aprašoma šio leidinio koncepcija, labai įdomi, jos viso turinio čia neatskleisiu – nepagailėkit dešimties eurų, leidinys to vertas. O ką parduotuvėje gausite už dešimt eurų šiuo metu? 

Bus daugiau.

Komentarai