Pradžia / Knygos
 

Maišto abėcėlė: JUODRAŠTIS NR. 2. NEVALSTYBINĖS POLITIKOS IR NEOFICIALIOSIOS KULTŪROS ŽURNALAS. 2009 BALANDIS

N/A, JUODRAŠTIS NR. 2. NEVALSTYBINĖS POLITIKOS IR NEOFICIALIOSIOS KULTŪROS ŽURNALAS. 2009 BALANDIS, Kaunas, Kitos knygos, 2009

Mindaugas Peleckis
2010 m. Sausio 22 d., 19:38
Skaityta: 658 k.
Maišto abėcėlė: JUODRAŠTIS NR. 2. NEVALSTYBINĖS POLITIKOS IR NEOFICIALIOSIOS KULTŪROS ŽURNALAS. 2009 BALANDIS

Šis leidinys – išskirtinis reiškinys, kurį galima būtų pavadinti XXI a. juodraštijos žanro pradžia Lietuvoje. Pasirodžius pirmajam „Juodraščio“ numeriui 2008 m. liepą, nebuvau toks tikras, ar dienos šviesą išvys antrasis. Išvydo. Be autorinių teisių, su ironišku patarimu „kopijuoti ir platinti kokios nors verslo įmonės ar valstybinės įstaigos sąskaita“ (p. 1). Anarchistinės minties leidinys, kuriame smulkiu šriftu surašyta daugiau kaip 200 puslapių, panašesnis į knygą nei į žurnalą. „Juodraštis“ teigia nesąs nė vienos politinės srovės ar ideologijos ruporas (nuo laisvamanių ir feminisčių iki kontrkultūros aktyvistų bei kairiųjų libertarų, atstovaujančių ideologijai, kurios esmė – įteisinti prostituciją, gėjų santuokas, pornografiją ir narkotikus).

Rasime čia daug įdomaus. Ypač įdomūs Lietuvos laisvamaniai (jų manifeste sakoma, jog susibūrė anys 2008 m. pabaigoje – tai bent atradimą žmonės padarė! Visąlaik galvojau, kad ateizmui kur kas daugiau metų), kurie į savo gretas įrašė ir Galileo Galilei, Voltaire’ą, net Jėzų Kristų su Pontijumi Pilotu. „Lietuvoje atėjo metas Renesansui!“ –­ mekena „laisvai mąstantieji“. Ir skelbia karikatūrą, kurioje pavaizduota avių banda, o ją per pasaulines religijas (nurodyti keturi – budizmo, islamo, krikščionybės ir judaizmo –­ simboliai) valdo kaukolėtas vyrukas, pažymėtas jenos, dolerio, euro, copyright ženklais, o svarbiausia – masonų simbolių ant kaktos barcode fone. Vadinasi, „laisvai mąstantys“ piliečiai tiesiog išsidūrė. Sąmokslo teorijos apie masonus ir brūkšninio kodo šėtoniškumą ir nelabai ką bendra turi su laisvu protu, neužterštu kreivomis idėjomis taip pat turėtų būti įrašytos į religijotyros istoriją.

Na, ko norėti iš juodraštijos? Šiais gūdžiais krizės laikais dažnai norisi peckioti ant sienų, šūkauti lozungus, maištauti. Iš maišto išaugama, vėliau vėl juo susergama. Kiekvieno vyro ir moters organizmas per gyvenimą patiria įvairių maištų. Patiria jų ir Lietuva.

Negalima nepastebėti ir teigiamo „Juodraščio“ poveikio. Pvz., jo sumanytojai pasisako prieš fašizmą ir nacizmą. Malačiai. O štai marksizmas jiems – gerai. Anarchokomunizmas – irgi. Įdomi Lenkijos kontrkultūros apžvalga. Liuks. Gėjaus ir libertaro Valdemaro Palevičiaus samprotavimai apie Dievo mirtį – plagiatas, patys žinome, kieno. Friedrichas Nietzsche už netalentingą jo antžmogiškų idėjų perrašymą snukin duotų. Dvaždy. Štoby znal, zarraza.

Komentarai