Pradžia / Radikaliai
 

Išskirtiniai interviu su legendiniais muzikantais. Nr. 7. Justinas Mikulskis-Bajoras (S13)

Interviu darytas prieš pat legenda tapusio tarpdisciplininio interneto žurnalo S13 atsiradimą 2011 m. (jei tiksliau – žurnalas gimė rugpjūtį, interviu – gegužę). Įdomu pažvelgti, kaip prieš trejus metus mąstė jo įkūrėjas, gyva legenda tapęs Justinas Mikulskis-Bajoras.

Mindaugas Peleckis
2014 m. Rugsėjo 27 d., 17:55
Skaityta: 275 k.
Psyche - Uncivilized

Nuorodos

 

http://secretthirteen.org

https://www.facebook.com/secretthirteen

https://www.facebook.com/ElectronicMusicOfficial

https://soundcloud.com/s13

http://www.mic.lt/s13

http://www.discogs.com/artist/1909741-Justinas-Mikulskis

 

Radvilė Nakaitė apie J. Mikulskį-Bajorą

 

„Kurdamas S13 monotoniją apaugina susipinančiomis ir kitose dimensijose išplėtojamomis atmosferų kreivėmis. Prie jų jungdamas intensyvius akordus ir kvapą gniaužiančias bosines linijas, jis savo muziką paverčia tarsi „skaitmeniniu organizmu“. Vienatvė stipriai išgraviravo Justino pasąmonę, taip įtakodama nežemiškus garsus ir emocijas jo kūryboje. Sunkiai suvokiamu ir sumaišties kupinu pasauliu alsuoja ezoterinis singlas „Yourself“. Jame sintezatoriai ir kintančios ritmikos persipina su balsais iš kitų pasaulių, o pabaigoje pagaliau atrandamas taip trokštamas nušvitimas. „Mono“ – vienas labiausiai egzistencinių S13 kūrinių. Plastiškos bosinės linijos, ypač melancholiškos melodijos ir niūri kūrinio aura uždega jausmą, lyg stovėtumei ant milžiniško dangoraižio viršaus, o merkiantis lietus neštų amžinojo gyvenimo prisiminimus. Slapyvardžio „Secret thirteen“ reikšmė išplaukia iš sunkiai apibrėžiamų Justino minčių ir vis netikėtai gyvenime išnyrančio skaičiaus 13. Tik kurdamas jis susisuka į kūrybinį kokoną, o pasibaigus kūrybiniam procesui visus stebina savo dosnumu. Miksų trilogija „Now, Voyager“ aiškiai atspindi šio kūrėjo minčių horizontus ir išlydo bet kokias ribas muzikoje."

 

Informacija angliškai

 

Šiuo metu (2014 09 27) S13 į pasaulį yra paleidęs jau 129 garsių muzikantų miksus, žurnalo komandoje – šie žmonės (ši informacija ir žurnalo informacija pateikiami anglų kalba):

Justinas Mikulskis – ownership, review, designer,

Paulius Ilevičius – interview, editorship,

Radvilė Nakaitė – editorship,

Armando Valdés – album review,

Milda Batakytė – art review,

Alexander Iadarola – album review,

Evelina Atkočiūnaitė – creative / moderator,

Laima Stasiulionytė – photographer.

 

Apie žurnalą „S13“ angliškai, kaip jis save pats pristato (http://secretthirteen.org/about-secret-thirteen-journal)

 

An interdisciplinary journal offering eclectic mixes and smart interviews with original artists and label owners as well as contemporary art reviews. Secret Thirtheen is the interdisciplinary internet journal, presenting exclusive mixes and interviews by influential and original artists, musicians, label owners, record collectors as well as overviews of contemporary art works and various imprints. The journal specializes in Experimental, Drone, Ambient, Abstract, Techno, Contemporary music genres, but lately Secret Thirteen also have many guests from Goth Rock, Post-Punk, Minimal Wave, Industrial, IDM, World, Jazz scenes. Number 13 symbolizes the death of the matter or of oneself and the birth of the spirit – it is the passage to a higher level of existence. In day-to-day life it is not easy to distance yourself from corporeality. Even more challenging is to find the way to fulfill the emotional needs and express inner feelings. Aldous Huxley once said: “After silence that which comes nearest to expressing the inexpressible is music”. By analyzing the depths of sounds ranging from academic composition to expressive electronic dance music, by suggesting deeper and more emotional understanding of art and presenting both famous and no-name artists, Secret Thirteen offers to accompany you in your journey in search of passage of a higher level of existence. Understanding the development as the main vital force, Secret Thirteen always leaves space for unpredictability. The birth of the journal was determined by its founders constant intellectual development, increasing amount of knowledge, the aim to be a significant participant in Lithuanian and foreign cultural worlds, personal ambitions and the lack of concentration of specific and relevant information. The disappointingly small amount of systemized and unique information in the internet was also a major factor for the foundation and developing of the journal. However, the main reasons of the journal birth were the love for art in general, the aim of helping the often overlooked talented artists to find their audience, the understanding of the importance of art. The educational aspect is also of prime importance as there are many links to various external sources and key information in the constructive texts. Thus, the reader can find more relevant information himself. In order to achieve these goals Secret Thirteen journal also constantly collaborates with various festivals and promoters. It has already partnered with such contemporary music events as Unsound (Poland), Skaņu Mežs (Latvia) and Sūpynės (Lithuania). The founder of Secret Thirteen is Justinas Mikulskis, music producer and critic, who actively observes and analyzes the cultural world as well as participates in it. Having started as a musicmaker under S13 alias, he suddenly turned to journalism and founded the journal. However, Mikulskis is still active as a musician and DJ and his eclectic sets can be heard in various Lithuanian festivals and cultural events. Apart from Justinas Mikulskis, there are other contributors including music journalist and linguist Paulius Ilevičius, who also writes in Suru.lt blog, Radvilė Nakaitė, professional cultural manager, producer, event organizer, journalist and art critic. In August of 2013 the journal was joined by professional photographer Laima Stasiulionytė and creative /moderator Evelina Atkočiūnaitė. In January of 2014 the journal was joined by programmer Laurynas Bakas. Shortly after Armando Valdés complemented the team in album reviewing. After some time Milda Batakytė joined the journal team to write cultural features and Alexander Iadarola complemented the group with his witty music reviews and interviews. The major role in the founding of the journal was also played by Margarita Niedvaraitė, a lawyer with the huge interest in art, who encouraged Mikulskis to target international audiences, overcome the language and cultural barriers and discover the place in the market. Unfortunately, in the Autumn of 2012 Niedvaraitė left the journal for personal reasons. [Mixes.] This section of the journal is updated every week and gains the most attention. The original idea was to present Drone, Ambient, Noise, Electro-acoustic compilations, based on rhythmless structures, wide soundscapes with the tendencies to minimalism and abstractions. However, this idea was gradually rejected and instead the criteria of unique emotional emphasis and conceptual integrity were applied. It became clear, that in home environment most composers, artists, record collectors and label owners listen to much wider variety of music, ranging from Industrial to refined electronica to Avant-garde, Jazz or Folk. The main criteria of mix selection are their conception, the development of material and emotional narrative, their relation to journal’s idea and other minor factors, that determine the final result. Apart from presenting the important artists, another significant aim of the journal is to establish the contacts between labels and artists as well as between artists and their audiences. The journal often serves as a diplomatic platform, based on long term communication and the development of cultural relations, thus being able to present the most recent and interesting visual and sonic material from its partners. The most intriguing part for the listener is to discover an entirely opposite stylistic scope in the mix from the artist of certain genre. The artists undertake the most unexpected musical voyages, presents very personal sonic experiences and their secret discoveries. The idea to present early influences is also important here. [Interviews.] In this section various unique and interesting artists are presented. The scope of the questions is wide and includes art, philosophy, social issues, personal experience and achievements. The respondent list already contains such names as Joachim Sauter (CEO of ART+COM), Haus Arafna, Scanner, Adam Fowler, Kreng, Tropic of Cancer, Amanda Brown, ASC, Orphx, Loscil etc. There are also plans to interview people from non-artistic backgrounds such as NASA scientists, physics, coffee experts etc. [Spotlight.] This section presents record labels and the people behind them. Interviews reveal the specifics of their activity. Moreover, every entry goes with the exclusive mix, compiled from the tracks by label artists. [Audience.] S13 journal has visitors from all around the globe, ranging from Australia and Japan to Canada and Mexico. The contributing artists are also globally scattered. The places include Singapore (Xhin), USA (Lustmord, Tropic of Cancer), Japan (KK Null), Turkey (She Past Away), Israel (Ran Slavin), United Kingdom (Demdike Stare, Emptyset), Norway (Biosphere), Australia (Oren Ambarchi, HTRK) etc. The cultural diversity provides the journal with sonic variety, eclecticism, constant unexpectedness and the most surprising sounds.

 

Interviu lietuviškai

 

Na, o dabar klausimai ir atsakymai „būrų kalba“ (2011 m. klausinėjo Mindaugas Peleckis).

 

Vardas, pavardė, gimimo metai ir vieta.

Justinas Mikulskis (Bajoras – iš motinos pusės, galvoju pase atstatyti šitą pavardę), 1986.08.08, Panevėžys.

Susipažinimas su muzika – metai, aplinkybės.

Ankstyva vaikystė, nedidelis dėdės kambarys ir kalnas roko plokštelių tarp smilkstančių astros dūmų, vyno ir miniatiūrinių kareivėlių kolekcijos. Toliau sekė dovanotos kasetės iš Vokietijos bei naujausių kasetinių įrašų vaikymasis nelegaliuose kioskuose, perrašančiuose muziką. Buvau jaunas, bet vyresniems perrašinėdamas kasetes sugebėjau užsidirbti litą kitą [Aš pusei Šiaulių perrašinėjau kasetes su savo dvikasečiu „Sharp“, bet nė kapeikos neėmiau iš nieko, - M. P. pastaba.]. Tai buvo acid, drum'n'bass, techno, hip-hop, detroit muzika, ir tai buvo visiškai nauja Lietuvoje. Su laiku pažinimo ratas vis plėtėsi, žurnaluose ieškodavau bendraminčių, su jais susirašinėdavau ir dalindavausi įrašais, taip išgirsdamas vis naujus muzikinius horizontus. Niekada nebuvo jokios prievartos, visa savo esybe siekiau garsinio pažinimo ir tai vyksta iki šiol. Kiekvieną dieną jam skiriu apie ketvirtadalį savo laiko.

Pirmosios grupės, kuriose teko groti / jas sukurti. Pirmi sukurti kūriniai.

Būdamas jaunesnis svajojau apie prisilietimą prie muzikos istorijos kūrimo būdamas jos dalimi. Pradžia kaip kūrėjo prasidėjo paauglystėje, tada buvo pavienė hip-hop‘o instrumentuočių gamyba įvairiems jauniems reperiams. Nieko labai grandioziško, tačiau su dideliu užsidegimu. Pirminė technika buvo žaidimų konsolė ir palaipsniui sekė vis pažangesni ir rimtesni muzikos kūrybos instrumentai. Šiuo metu naudoju virtualią studiją, kurią neseniai įsigijau. Tai Logic Pro 9 virtuali kūrimo platforma ir Native Instruments sintezatoriai. Nuostabu, kad šiais laikais studija telpa į kompiuterį ir prie kūrybinio proceso gali prisiliesti kiekvienas norintis.

Slepiuosi po S13 (secret thirteen) pseudonimu ir jo identitetą plėtoju nuo 2008 metų pradžios.

Koks tas paslaptingojo S13 identitetas?

Nemėgstu klijuojamų etikečių kaip muzikantas, garso menininkas. S13 yra daugiau - tai multi-veikėjas, kuris kuria, įkvepia, dalinasi, organizuoja, rašo ir bendrauja su muzika kaip menu įvairiose perspektyvose. Taipogi laisvesniu laiku mėgstu kurti dizainą viršeliams, lankstinukams, agendoms, generuoti logotipų idėjas. Domina marketingas, socialiniai ryšiai, enciklopedinė literatūra. Esu jaunas ir stengiuosi progresuoti kaip žmogus, atlikėjas ir visuomeninis veikėjas. Esu universalus žmogus altruistas : ) 

Kokiuose įrašuose dalyvavote?

Singlai:

"End" singlas, išleistas IM:LTd (FR) įrašų kompanijoje (2009);

"Yourself" nemokamas singlas, išleistas Secret Thirteen Music (LT) įrašų kompanijoje (2010);

"Mono" septynių kūrinių singlas, išleistas Blikmuzik (UK) įrašų kompanijoje (2011).

Kiti kūriniai:

"Telescope, išleistas Liquid V (UK) įrašų kompanijoje "Liquid V Club Sessions Vol .3" muzikos rinkinyje (2009);

"Malawi (feat. Intakz)", išleistas Vampire (UK) įrašų kompanijoje "Drumz Of The Damned" muzikos rinkinyje (2010);

"In Japan", išleistas Beyondjazz (UK) įrašų kompanijoje "Beyondjazz Vol. 4" muzikos rinkinyje (2011).

Miksai (Kompiliacijos):

                      ▪                    Duofilm (2008)

                      ▪                    Rotator (2009)

                      ▪                    IM:LTd Podcast 01 (2009)

                      ▪                    Sensor (2009)

                      ▪                    Now, Voyager (2010)

                      ▪                    Now, Voyager II (2010)

                      ▪                    Now, Voyager III (2010)

                      ▪                    Redubtor Podcast 05 (2011)

                      ▪                    Reπhlex (2011)

                      ▪                    R∞N (2011)

                      ▪                    Wαrp (2011)

Kokiuose žymesniuose, įdomesniuose koncertuose, festivaliuose dalyvavote?

Festivalis "Sūpynės". Visada malonu ten pasirodyti, kada susirenka daug nuoširdžių, besidominčių muzika žmonių. Gerai pamenu renginį "Artefaktai". Kauno botanikos sodų teritorijoje buvo sukurta tikro pogrindžio aura ir įdomios technikos, rankdarbių dirbtuvės. Kauno VDA pastate vykęs "Art'erija" renginys, kuriame muzika persipynė su jaunąja mada. Mane visada domina socialiniai projektai, nekomercinė veikla paremta edukacija ir renginiai, kuriuose persipina keletas meno atšakų. Paskutinė didelė meno ir muzikos simbiozė buvo nedidelis atokus festivalis "Atgaiva". Tai vertas pagyrų renginys, apjungęs daugiau nei 30 menininkų kelių dienų darbui su mažesnių miestelių žmonėmis. Taipogi, įsimintinos išvykos į kitas šalis, nes patiriamas ne vien muzikinis, bet ir aplinkos pažinimo džiaugsmas.

Kur grojate, ką kuriate dabar? Pagrindinės įtakos.

Paskutiniaisiais metais į grojimus žiūriu atsargiai ir stengiuosi rinktis, kad renginys atitiktų mano kaip atlikėjo viziją ir būtų prasmingas. Kūryba visada mutuoja ir atveria vis naujus horizontus, niekada nenustygstu vietoje. Šiuo metu procese persipina ambient ir electronic garsai, vis daugiau dėmėsio skiriu beritmei muzikai, paremtai atmosferomis, monotonija, kurioje slepiasi kruopšti moduliacija. Yra planų apie nuosavą nedidelę įrašų kompaniją - leisti naujų, talentingų atlikėjų kūrybą plačiai pasaulyje, pasitelkus skaitmeninę mediją ir jos privalumus.

Inspiracijos yra mano kasdienybė, be jos jaučiuosi prislėgtas ir iššvaistęs laiką. Kaip žmogų ir kūrėją mane įtakoja, galima sakyti, visi faktoriai, kurie supa, – aplinka, veiksmas, vaizdas, garsas, mintys. Kartais įkvepia saulės spinduliai, kertantys debesis, kartais žmonių santykiai. Įkvepia knygos, mokslas, gamtos fenomenai, žmonių-asmenybių išradingumas, tiesiog išlavinta fantazija gaudo kiekvieną vyksmą ir stengiasi įsikvėpti. Šeima sako, kad mano žingeidumas yra padidintas, bet taip jau yra, kad iš tiesų įkvėpimą mes kuriame patys, savo galvoje, absorbuodami aplinką.

Mėgstamiausi / labiausiai vertinami Lietuvos/užsienio muzikantai/grupės.

Tai būtų inteligentiškos elektroninės muzikos grupė Autechre, kuri visada išliks techniškumo ir idėjų viršūnėje, davusia tvirtą pagrindą formuotis kitoms grupėms IDM žanro plotmėje. Iš tiesų sunku sukonkretinti atlikėjus, nes pažinimo ratas veda nuo noise iki jazz, rock iki electronic.

Ačiū.

Malonu, kad pasiūlėt prisidėti, dėkui.

Vietoje P.S. 2014 09 27.

Justinas:

Oh, netikėtai kaip. Atrodo, kad treji metai nedaug, bet kai paskaitau, tai jaučiu progresą savo gyvenime, įdomu prisiminti. Dėkui.

Šiuo metu tariuosi su keliomis legendinėmis grupėmis, kad įrašytų miksus. Kviečiu paklausyti vienos iš grupių, kuri pristatys miksą, legendinį kūrinį (žr. video).

Justinas Mikulskis-Bajoras. Tomo Urbelionio nuotr. 

Komentarai